donderdag , 18 juli 2019

Home » Algemeen » Beste Leden
Beste Leden

Beste Leden

juni 19, 2015 6:18 pm by: A+ / A-
Lees dit onderstaande aandachtig. ZEER aandachtig.
Let op: Dit geldt ook voor de ZMZ-ers (Deze worden door PostNL nu ongewenste samenwerkingsverbanden genoemd, waarvan de beloning van de chauffeur niet duidelijk is) en de ZMP-ers (die vorig jaar nog een uitstervend ras genoemd werden).
SubcoPartners;
  • Kan het woord ZZP-er eigenlijk niet meer horen.
  • Jullie zijn ONDERNEMERS.
  • Een ondernemer kan zelf beslissen of hij/zij NIWO haalt.
  • Dit werk kun je als ZZP-er eigenlijk niet uitvoeren, hoe kun je ziek zijn? hoe kun je op vakantie?
  • Nu maak je ook weer gebruik van schijnconstructies om jou of jouw mensen te vervangen. En waarom?
  • ZZP-er zijn hoort een keuze te zijn – Nu ben je verplicht ZZP-er, door je tarief.
  • Jij moet iemand in dienst kunnen nemen om jou of jouw mensen te vervangen.
  • Ierdereen is ondernemer, iedereen is een mogelijke ZMP-er, ook weer JOUW keuze.
  • Tarief moet dus omhoog om je aan de Nederlandse wet en regelgeving te kunnen houden.
Als de NIWO doorgaat;
  • Kun je je niet zomaar iemand je laten vervangen.
  • Die vervanger moet in loondienst zijn om van jouw NIWO gebruik te maken.
  • ALLE TRUCS OM ONDER ZZP-ERS (SUB-SUBS) GEBRUIK TE LATEN MAKEN VAN JOUW NIWO VERGUNNING ZIJN BEKEND BIJ HET NIWO. Bijvoorbeeld: Als jij volgend jaar iemand als ZZP-er laat werken met een valse WERKGEVERS VERKLARING (0 of 4 uur contracten etc.) – kan je NIWO vergunning worden ingetrokken, weg investering! Wij hebben dit uit onze gesprekken met de Politiek kunnen filteren.
Onderstaand advies geven wij in overweging omdat PostNL in gebreke blijft om adequate maatregelen te nemen met betrekking tot de hele NIWO problematiek. Met deze weinig constructieve houding brengen zij zowel hun eigen bedrijfsvoering in gevaar alsmede onze bedrijfsvoering. Dit is voor ons niet acceptabel.
SubcoPartners is ten aller tijden een constructieve gesprekspartner geweest van PostNL, tal van ideeën aangekaart. Helaas betaalt zich dat niet terug. Wij hadden meer verwacht van een beursgenoteerd bedrijf.
Dus geven we je nu de volgende overweging aan; Stoppen met je NIWO opleiding of er gewoonweg niet aan te beginnen.
(Wel vinden wij NIWO goed voor je eigen ontwikkeling)
  • We zijn nu het probleem van PostNL aan het oplossen.
  • En waarom?
  • Omdat PostNL zo nodig boekenkasten en hondenbrokken als klant wil hebben?
  • Hebben wij daarom gevraagd?
  • Worden wij daar extra voor beloond?
  • Alle extra winst gaat naar PostNL!
  • Voor diegenen die al kosten hebben gemaakt, overweeg de rekening door te sturen aan diegene die jou onder dwang van opzegging van je contract, hiertoe heeft aangezet.
  • Je mag overbelading weigeren. Zware dozen, hondenbrokken, boekenkasten, etc.
  • Hier heb je recht op!
  • Wij houden ons aan de wet!
  • Jouw bus is terug gekeurd naar 500 kilo.
  • Dit was de basis van onze samenwerking met PostNL.
  • Totdat PostNL de gewichten aan ons bekend maakt – moet je het gewicht maar met het blote oog schatten.
  • Meer dan 500 kilo meenemen is een misdrijf – Wil je het risico lopen een strafblad te krijgen voor deze magere beloning?
  • Dit blijven we na 1 januari 2016 ook doen!
  • Ze mogen proberen ons eruit te gooien, wij denken dat ze dit gaat niet lukken.
Zo overwegen we het te gaan doen vanaf 29 juni 2015 (na de ledenvergadering van 28 juni dus), KOM ALLEMAAL op de 28e juni om 12 uur naar Aristo Zalen, Teleportboulevard 100 in Amsterdam en beslis mee.
Wij willen (bijna) allemaal niet te hoeven te staken, dus laten we deze zondag met 1000 bussen verzamelen (neem je werknemers ook 1x mee, werknemers mogen om 13u. weer vertekken, we filmen dit gedeelte, staken kost meer dan 1 dag je medewerkers oproepen) met als DOEL dat we nooit meer hoeven te staken – om te krijgen waar we recht op hebben – om ons aan de Nederlandse wet en regelgeving te kunnen houden.
Onderstaande hebben wij van onze leden vernomen en kort samengevat.
PostNL heeft ons de laatste jaren keer op keer in de maling genomen, zo moet de strategie er ongeveer uitzien;
  1. Maak ge(mis-)bruik van een goede naam, zoals bijvoorbeeld PostNL.
  2. Haal ondernemers binnen voor een goede prijs.
  3. Maak deze ondernemers volledig verantwoordelijk voor alle pakjes – PostNL heeft nu geen enkele verantwoordelijkheid meer ten opzichte van HAAR klanten – die hebben WIJ.
  4. De ondernemer betaald hierdoor de groei van PostNL.
  5. Op het moment dat de route rendabel wordt pakt PostNL die terug.
  6. Verlaag deze tarieven stukje bij stukje naar beneden.
  7. Creëer ongelijkheid tussen deze ondernemers, verdeel en heers.
  8. Maak een Depot Manager GOD op een Depot, geen inspraak, hij gaat over dood of leven van een subcontractor.
  9. Deze creëert dan weer een sfeer waarin zelfs een planbalie medewerker macht krijgt.
  10. Een woord – en je ligt eruit.
  11. Geef deze ondernemers zoveel werk en hoofdpijn door klachten, dat ze niet meer na kunnen denken.
  12. Gebruik klachten (of creëer klachten) om subcontractors onder druk te zetten.
  13. Als hoofdkantoor weet PostNL zogenaamd van niets.
  14. Verzin ZZP-ers als concurrentie voor deze ondernemers.
  15. ZMP-er die naar wet en regelgeving wil betalen wordt hierdoor te duur.
  16. Tarief kan weer naar beneden.
  17. Spoor ZMP-ers aan om met ZZP-ers te gaan werken.
  18. Hiermee creëert PostNL een tussenlaag – hierdoor is PostNL niet meer aansprakelijk voor misstanden hieronder – denken ze.
  19. Tarief kan weer naar beneden.
  20. Gebruik deze ZMZ-ers als concurrentie voor de ZMP-ers. Prijsverlagingen PostNL kunnen namelijk 1 op 1 worden doorgezet op onder-ZZP-er.
  21. Op het moment dat misbruik uitkomt – Noemt PostNL dit BOEVENPARTIJEN,  waar zij van af willen. Ze hebben deze partijen moedwillig gecreëerd.
  22. Probeer daarna de ZZP-ers van de ZMZ-ers zelf te benaderen om direct voor PostNL te gaan rijden.
  23. Betaal iedereen net genoeg om 3 jaar te overleven – daarna vervangen.
  24. Als PostNL niet genoeg ZZP-ers krijgt – Maken ze een deal met de Belastingdienst en het UWV.
  25. Als PostNL niet genoeg ZZP-ers krijgt die een bus kunnen kopen, dan regelt PostNL toch voor die ZZP-er via een lease contract of een lening; www.subconet.nl
  26. Werk mee met bijna failliete bedrijven (mede door PostNL) om de routes over te zetten naar een ander bedrijf van een neefje of nichtje.
  27. Gebruik al deze zaken om zelf de tarieven in de hele branche TE laag te houden.

1) PostNL heeft natuurlijk een meer-jaren plan en weet dat ze aan de NIWO plicht moeten voldoen – ze weten dat ze zwaardere pakketten willen binnenhalen – Hoe te handelen?

  • Haal eerst mensen binnen met terug gekeurde goedkope bussen en een redelijke beloning
  • Dwing dan iedereen een bus te kopen of te leasen – nu zitten ze vast.
  • Stel dan pas de NIWO verplicht.
2) PostNL hoort van de belastingdienst dat een zzp-er met 1 opdrachtgever wellicht niet meer houdbaar is – Hoe te handelen?
  • Dwing iedereen een dure (€25.000) bus te kopen.
  • Dan doen ze ‘duurzame’ investeringen.
  • Dan zijn ze op basis daarvan ‘ondernemer’.
Helemaal geweldig: “Twee vliegen in een klap!”, moeten de managers hierbij gedacht hebben
Fijn weekend namens SubcoPartners en tot zondag 28 juni ! Meld je wel even aan en met hoeveel bussen je komt. Elke bus moet mee.
____________________________________________________________
* U als lid ontvangt deze mail exclusief
** U mag dit stuk van ons uitprinten, uitdelen, etc.
*** Deze plannen zijn dus niet langer geheim
Beste Leden Reviewed by on . Lees dit onderstaande aandachtig. ZEER aandachtig. Let op: Dit geldt ook voor de ZMZ-ers (Deze worden door PostNL nu ongewenste samenwerkingsverbanden genoemd, Lees dit onderstaande aandachtig. ZEER aandachtig. Let op: Dit geldt ook voor de ZMZ-ers (Deze worden door PostNL nu ongewenste samenwerkingsverbanden genoemd, Rating: 0