woensdag , 14 november 2018

Home » Algemeen » Fraude door Klanten voorkomen = Verlies voor Subco
Fraude door Klanten voorkomen = Verlies voor Subco

Fraude door Klanten voorkomen = Verlies voor Subco

juli 14, 2014 8:22 am by: A+ / A-

Ik had een bestelling van XXXX Fashion voor het adres Lijsterstraat XX in XXXomeren (barcode 3SXXXXXXXXX) op naam van Dhr of mevrouw VerXXXX). Na aangebeld te hebben deed een wat oudere heer open die mij vertelde dat hij niets besteld had en nooit bestellingen deed via internet. Zijn naam was MXXX, wat ook naast de voordeur prijkte op een bordje, en niet VerXXXX. Ik bood de man excuses aan voor het storen en deelde hem mede dat ik het pakket retour zou zenden aan de afzender. Toen ik bij mijn bus het pakket in orde stond te maken voor de retournering (afmelden in scanner en sticker met retouradres) kwam de buurvrouw van nummer 13 naar buiten met de telefoon aan haar oor. Zij vroeg mij of ik een pakketje van XXXX Fashion had wat verkeerd geadresseerd was, waarop ik haar bevestigend antwoordde. Oh, zei de vrouw ik heb hier net XXXXX Fashion aan de telefoon over dat pakket. Ik voelde direct dat dit niet in de haak was, maar liet dit niet merken aan haar. De vrouw vroeg of ik de man van XXXX Fashion te woord wilde staan, dus ik nam de telefoon van haar over. De man aan de andere kant begon te praten zonder zichzelf te introduceren, wat ik vreemd vond, maar ik luisterde wat hij met te vertellen had. Hij had met over een fout van XXXX Fashion en of ik het pakket niet op het juiste adres wilde bezorgen. Ik vertelde hem dat ik het pakket alleen op het adres op de adresdrager kon bezorgen en dat dat de persoon daar niet woonde. Jammer zei de man aan de andere kant van de lijn. Hij probeerde het nog eens. Wil je het pakket dan niet bij die buurvrouw van nummer 13 afgeven, dan zou hij wel zorgen dat de juiste persoon het daar zou afhalen. Ook dit heb ik geweigerd en zei de man dat het pakket retour ging naar Rosmalen. Rosmalen vroeg de man, waarom naar Rosmalen? Mijnheer, daar is XXXX Fashion gevestigd was mijn antwoord. Beetje vreemd dat een medewerker van XXXX Fashion niet weet waar zijn werkgever gevestigd is. Ik vroeg de man verder begrip voor mijn handelen omdat wij vele malen geconfronteerd worden met frauduleuze bestellingen. Natuurlijk zei hij met en beëindigde snel het gesprek.

 Voor mijn gevoel zo klaar als een klontje.

 Het zure voor mij is dat ik ruim een kwartier bezig ben geweest met een zending die geweigerd wordt en voor mij 0,0 euro oplevert omdat geweigerde pakketten niet betaald worden, maar dit terzijde! Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik een klant van PostNL heb kunnen behoeden voor schade, wat jatten van een ander is niet correct en zwaar tegen mijn principes.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan Huybens

Fraude door Klanten voorkomen = Verlies voor Subco Reviewed by on . Ik had een bestelling van XXXX Fashion voor het adres Lijsterstraat XX in XXXomeren (barcode 3SXXXXXXXXX) op naam van Dhr of mevrouw VerXXXX). Na aangebeld te h Ik had een bestelling van XXXX Fashion voor het adres Lijsterstraat XX in XXXomeren (barcode 3SXXXXXXXXX) op naam van Dhr of mevrouw VerXXXX). Na aangebeld te h Rating: 0