zondag , 24 maart 2019

Home » Algemeen » Update: Ondernemen begint nu; nog vóór NIWO opleiding
Update: Ondernemen begint nu; nog vóór NIWO opleiding

Update: Ondernemen begint nu; nog vóór NIWO opleiding

december 14, 2014 9:51 pm by: A+ / A-

19 januari 2015

Op jullie vraag of je de opleiding in delen zou kunnen betalen, is ja geantwoord. Dit staat ook in de voorwaarden, hun offerte.

16 januari 2015

 Klik op Artikel voor het volledige artikel op de website

Niwo meldpunt

Klik op Artikel voor het volledige artikel op de website

Vervoersmanager

Beste Subcontractors,

Per 1 januari 2016 is de Eurovergunning (NIWO) ook voor ons verplicht.

ALLE ZZP-ers die in opdracht van PostNL werken moeten vanaf 1 januari 2016 een Eurovergunning in het bezit hebben.

ÓÓK diegenen zonder direct contract bij PostNL (sub-sub), die rijden voor een andere Subcontractor.

Let op: Dit biedt ook nieuwe kansen! Je moet als ondernemer eigenlijk kunnen doorgroeien, bij PostNL kan dit voor velen niet, 3e of 4e jaar als ZZP-er beginnen de problemen. Met deze Euro vergunning kun je ook andere opdrachten aannemen en groeien.

Deze NIWO eis is niet iets waar SubcoPartners iets aan kan doen. PostNL  wordt hierbij ook onder druk gezet door de eisen van de Politiek. SubcoPartners probeert er wel voor te zorgen dat PostNL netjes omgaat voor diegenen die het niet;

  • Kunnen halen
  • Willen halen (bijvoorbeeld 60 plussers)

Vragen die wij gesteld hebben aan PostNL indien je de opleiding niet haalt (en waar zij over nadenken):

  • Kan PostNL jouw bedrijfsbus overnemen?
  • Kunnen we bemiddelen (met informatie) in deze bedrijfsbussen?
  • Kun jij ‘in dienst’ komen bij PostNL?
  • Kun jij ‘in dienst’ komen bij een andere Subcontractor?
  • Werkt PostNL mee aan samenwerkingsverbanden, zoals de VOF (later meer)

Jullie ondernemerschap begint vóór dat je aan de NIWO opleiding begint! Er zijn nog andere mogelijkheden, dus bekijk al je opties voor je begint. EN… als je iets verzonnen hebt overleg (schriftelijk laten bevestigen) met PostNL wat je wilt doen. Lees het onderstaande goed door.

Omdat er nogal wat haken en ogen aan het geheel zitten, hebben we informatie verzameld over mogelijkheden die er kunnen zijn om over na te denken. Let wel op, er zijn nogal wat  “valkuilen”!!!!

De meest voor de hand liggende mogelijkheid is de NIWO opleiding zelf te volgen maar :

Als ZZP-er die in opdracht van PostNL, vijf of zelfs zes dagen per week, werk verricht heb je weinig tijd om een cursus te volgen. (mogelijkheden : ‘s avonds ,maandags ,zondags…?) De NIWO opleiders komen jullie hierin tegemoet door dit ook aan te bieden.

De cursuskosten schommelen tussen de Twee tot Drieduizend Euro (Zonder subsidie dan), onderzoek dit. Informatie te vinden op de website van SOOB én bij de aanbieders NIWO (SubcoPartners en SubcoNet )

Heb je de cursus behaald ben je er nog niet, je moet ’kredietwaardig’ zijn. Dit kan op verschillende manieren:

  • Je hebt € 9000,- nodig voor je 1e Bus, die kan op je bank staan….
  • Je hebt je bus op basis van FINANCIAL Lease, je bent/wordt op termijn eigenaar van je bus. Dit kapitaal mag je inbrengen. Let op: OPERATIONAL lease is dus geen kapitaal, de bus is en blijft van de ‘bank’. Tip: Ga snel in gesprek met je Lease maatschappij om van Leasevorm te veranderen.
  • Je hebt een overwaarde op je huis. Dit mag je inbrengen als kapitaal.
  • Je kunt een ‘borgstelling door een derde’ regelen. Iemand die borg staat voor jou (ouders?).

Kun of wil je de NIWO opleiding niet volgen, wat dan?:

  • Je kunt ook een Externe Vervoersmanager aantrekken, indien je zelf niet in staat bent (of een andere reden) om de NIWO opleiding te volgen. Informatie hierover vind je in de publicatie van de Staatscourant (2 december 2014, nr. 34671; pdfNIWO Staatscourant), hier kleven wel veel voorwaarden aan voor beide partijen. Als je dit als ZZP-er doet is dit wellicht ook te duur.
  • Je kunt ook gaan samenwerken met andere ZZP-ers ( van Eenmanszaak naar VOF), die dan één Vervoersmanager aanstelt of opleid. Let op: Dit is een bedrijfswijziging, PostNL hoeft hieraan niet mee te werken, omdat je als ZZP-er een contract met PostNL bent aangegaan, de VOF krijgt een eigen nummer van de KvK, dus moet je contract met PostNL worden veranderd. Bovendien hangen hier veel risico’s aan vast; Je bent bijvoorbeeld mede aansprakelijk voor alle schulden die jouw Vennoot heeft of nog aangaat. Als je zoiets gaat doen informeer je goed en daarbovenop moet je je indekken, BKR registratie checken, alles laten vastleggen bij een notaris etc. Informatie kun je vinden op de site van de Kamer van Koophandel en de Belastingdienst.
  • Of bijvoorbeeld een Man/Vrouw VOF oprichten. Idem als hiervoor, maar je kent je man of vrouw natuurlijk beter dan je collega’s.

Heb je deze zaken allemaal op een rijtje, dan…

Wij hebben als SubcoPartners overlegd met een aantal van deze opleiders, dit om de opleidingen voor jullie zo succesvol mogelijk te laten zijn. Als iedereen maar individueel iets gaat regelen, krijg je overal plukjes van halve klassen, wat natuurlijk ten koste gaat van de kwaliteit.

In de bijlage; offerte-aanvragenNIWO  vindt je een idee wat ons advies is. (Mocht u de opleiding willen volgen bij een andere opleider dan de hierboven genoemde opleider op uw depot, dan is dat uiteraard mogelijk. Kijkt u hiervoor bijvoorbeeld eens op www.subconet.nl naar de andere drie opleiders die daar worden genoemd. Ook kunt u er voor kiezen om de opleiding op een ander depot te volgen).

Ben je geïnteresseerd, meld je nu direct aan!Nu-aanmelden

Geïnteresseerde ondernemer:



captcha

Update: Ondernemen begint nu; nog vóór NIWO opleiding Reviewed by on . 19 januari 2015 Op jullie vraag of je de opleiding in delen zou kunnen betalen, is ja geantwoord. Dit staat ook in de voorwaarden, hun offerte. 16 januari 2015 19 januari 2015 Op jullie vraag of je de opleiding in delen zou kunnen betalen, is ja geantwoord. Dit staat ook in de voorwaarden, hun offerte. 16 januari 2015 Rating: 0