zondag , 13 januari 2019

Home » Algemeen » Persbericht; Wat willen die Subcontractors nu eigenlijk?
Persbericht; Wat willen die Subcontractors nu eigenlijk?

Persbericht; Wat willen die Subcontractors nu eigenlijk?

juli 13, 2015 8:54 pm by: A+ / A-

Een menselijk contract:

  1. Postnl moet dagelijks “menselijke ritten” aanbieden en niet de verantwoordelijkheid voor een gebied bij de ondernemer neerleggen. Maximaal 8 uur werk per dag in een normaal werktempo. Postnl kan de ondernemer verzoeken om over te werken (niet verplichten).

 

  1. De ondernemer dient per gewerkt uur betaald te worden en de urenregistratie dient op de activiteitenrapporten zichtbaar te zijn. Als je een uur werkt moet dat toch gewoon betaald worden?

 

 

  1. Om aan de Niwo eisen te voldoen, dient Postnl de ondernemer een minimaal uurtarief van 30 euro te betalen om volgens de wet- en regelgeving te kunnen werken. Dit uurtarief dient jaarlijks te worden geïndexeerd.

 

 

  1. Vervoersovereenkomst moet een duur van 5 jaar krijgen. Zes maanden voor afloop dient Postnl kenbaar te maken of ze de overeenkomst willen verlengen.

 

  1. Voor elke route die Postnl terugneemt van een ondernemer, dient Postnl een vergoeding van 20.000,- euro te betalen als vergoeding voor de door Postnl geëiste investeringen.

 

  1. Voor degenen die na zes maanden niet aan de ondernemers-eisen kunnen voldoen moet er de mogelijkheid zijn om in vaste dienst te komen.

 

  1. Het totaalgewicht van de route dient vooraf bekend te zijn. PostNL dwingt ons namelijk de wet te overtreden door onze bus “over te beladen”. Dit is aanzetten tot een “Economisch Delict”.

 

  1. Maximale afmetingen per zending < of gelijk aan kleine grijze rolcontainer, gewicht maximaal 25 kg. Mits het pakket goed te hanteren is.

 

EN    ……..    ZZP-er zijn moet een KEUZE zijn die een ONDERNEMER maakt – NIET de OPDRACHTGEVER !!!

 

 

Persbericht; Wat willen die Subcontractors nu eigenlijk? Reviewed by on . Een menselijk contract: Postnl moet dagelijks “menselijke ritten” aanbieden en niet de verantwoordelijkheid voor een gebied bij de ondernemer neerleggen. Maxima Een menselijk contract: Postnl moet dagelijks “menselijke ritten” aanbieden en niet de verantwoordelijkheid voor een gebied bij de ondernemer neerleggen. Maxima Rating: 0