zondag , 24 maart 2019

Home » Algemeen » Reorganisatie SubcoPartners !
Reorganisatie SubcoPartners !

Reorganisatie SubcoPartners !

december 12, 2014 1:30 pm by: A+ / A-

Beste Leden,

Meer dan een jaar hebben we met alle middelen gestreden om onze vereniging op de kaart te krijgen, met één doel voor ogen, zonder te kijken naar budget of iets anders. Het moest gewoon gebeuren, koste wat het kost. De vereniging staat er nu!

Op een gegeven moment moet je als organisatie gaan professionaliseren en gaan reorganiseren;

  1. Wat is ons budget? (wij moeten ook eten)
  2. Wat zijn onze belangrijkste taken?
  3. Wie hebben we echt nodig binnen onze organisatie?
  4. Wie hebben we niet nodig?
  5. Wie heeft wat het beste gedaan?
  6. Wie heeft er de mogelijkheden om als vrijwilliger, parttime zich met SubcoPartners bezig te houden?
  7. Wie heeft welke competenties?
  8. Welke partnerships kunnen we aangaan? (niet alles hoeft geld te kosten)
  9. Waarom maken pas weinig mensen gebruik van onze ledenvoordeel aanbiedingen? (waar we nog niets aan verdienen)
  10. Besteden we onze website nog steeds uit? (we verdienen er niets aan – maar we hebben er ook geen kosten aan)

Zijn er nog meer zaken waar wij aan moeten denken, geef ze aan op info@subcopartners.nl

Voorlopige antwoorden;

  1. We hebben budget voor 1 persoon full-time, overige personen part-time en evt. op onkostenbasis. Ook is in dit budget rekening gehouden met overige kosten van de vereniging. Deze persoon is voorlopig Maurice Jacobs, de secretaris van de vereniging, deze persoon spreekt u als u belt met de vereniging op het algemene nummer (06-49411000) ook beantwoord hij de mails (info@subcopartners.nl /geschillencommissie@subcopartners.nl)
  2. Belangrijkste taak is het Landelijk Beleid, afspraken maken met de opdrachtgever(s), controleren, zorgen voor naleving. De NIWO opleiding en Euro vergunning vraagstukken. Verder nog zorgen dat de vereniging altijd bereikbaar is (mail/telefoon), dat er oplossingen geboden worden voor problemen. Ondersteuning voor tariefgesprekken, op afstand, want de uitgangspunten liggen vast, bovendien is het ondoenlijk jaarlijks honderden gesprekken bij te wonen. Ook de inkoopvoordelen en opportunities staan hoog op de agenda, minder kosten en meer opbrengsten voor onze leden.
  3. Zie punt 1 en volg de veranderingen op http://www.subcopartners.nl/bestuur/
  4. Zoals elke beginnende onderneming maken we ook fouten, zonder mensen met naam en toenaam te beschadigen hebben we ook van bepaalde personen afscheid genomen die het om de verkeerde redenen deden of die juist niets deden. Maar ook iemand als Danny Verhulsdonk die WEL heel veel goed werk heeft verricht, die jullie nu niet terugzien bij de vereniging. Hij is momenteel actief als ‘vertrouwenspersoon’ in de regio West. Hierin hebben we een tactische overweging gemaakt (samen met Danny) om hem te laten solliciteren op deze functie, waarin zijn kwaliteiten volledig tot hun recht komen, op de depots, dichtbij de subcontractors, niet op een suf kantoor.
  5. Duidelijke taakverdeling.
  6. We krijgen regelmatig aanbiedingen van mensen die iets toe kunnen voegen aan onze organisatie, mensen die zich al bewezen hebben in de zakenwereld. Dit moet een aanvulling zijn voor de kwaliteiten die er al aanwezig zijn.
  7. Idem
  8. Slim zakendoen om de kosten laag te houden.
  9. 9 van 10 subcontractors zouden hun lidmaatschap alleen al terugverdienen (zelfs winst maken) met een verandering van verzekeringsmaatschappij
  10. Ja, we hebben gekozen voor een constructie waarin we de website uitbesteden, geen opbrengsten voor ons – maar ook geen kosten. Natuurlijk bepalen we wel in overleg wat er op de website mag komen. Artikelen plaatsen we zelf, die worden nu vooral geschreven door de secretaris, maar als jullie artikelen willen schrijven, onderwerpen die jullie graag op de website willen, laat maar horen.
Reorganisatie SubcoPartners ! Reviewed by on . Beste Leden, Meer dan een jaar hebben we met alle middelen gestreden om onze vereniging op de kaart te krijgen, met één doel voor ogen, zonder te kijken naar bu Beste Leden, Meer dan een jaar hebben we met alle middelen gestreden om onze vereniging op de kaart te krijgen, met één doel voor ogen, zonder te kijken naar bu Rating: 0