AlgemeenDepot bezoekenGeen categorieLedenPartner aanbiedingenPers

SubcoPartners bereikt akkoord met PostNL

Beste Subcontractors,

Klik hier akkoord 6-6-14 voor het nieuwe akkoord met PostNL. Wij SubcoPartners zien dit akkoord als een start voor een betrouwbare toekomst voor onze leden.

Wij als SubcoPartners hebben vrijdag 6 juni een akkoord gesloten met PostNL. Dit akkoord is in het belang van zowel PostNL als de Subcontractors.

Zowel PostNL als de Subcontractor heeft een gezamenlijk belang; continuïteit & werk!

We realiseren ons dat PostNL veel werk creëert waar vele huishoudens afhankelijk van zijn. Het is daarom belangrijk om ook aan het belang van PostNL te denken. Alleen zo kunnen we er met z’n allen baat bij hebben.

PostNL erkent de Vereniging ‘SubcoPartners’ als zijnde de belangenvereniging van alle Subcontractors. Als belangenvereniging zorgen we voor een minimum (wij gaan hierop controleren). Wij zorgen niet voor een maximum, iedere ondernemer is natuurlijk vrij om op basis van argumenten met PostNL te onderhandelen.

Wij hebben weer vertrouwen in de toekomst. Dit gaat in kleine stapjes, wij danken onze leden die begrip hebben voor het akkoord. Voor degenen die er niet mee eens zijn; jullie moeten begrijpen dat Rome ook niet in één dag gebouwd is.

Ons uitgangspunt is dat u als lid in de toekomst kunt bezorgen zonder zorgen.

Toevoeging aan punten in het akkoord, door SubcoPartners:

  1. Tarieven: € 1000,- omzet ook mogelijk voor de routes die niet aan de 145-155 stops komen. Een vol werkpakket is gebaseerd op 45 uur, er wordt uitgegaan van gegevens op basis van een normale chauffeur. Dit betekent dat u bij een voorgesteld werkpakket van 45 uur, als u doorwerkt dit in bijvoorbeeld 40 uur kunt wegwerken en nog altijd voor deze 45 uur beloond wordt. Dus geen bestraffing voor de snelle chauffeur.
  2. SubcoPartners  krijgt de mogelijkheid om iemand af te vaardigen om samen met een medewerker van PostNL te beoordelen of de overeengekomen uitgangspunten gebruikt zijn bij het bepalen van de omzet van de Subcontractor.
  3. Kloppen de uitgangspunten van de inkoper niet? Heldere uitgangspunten om in discussie over te gaan.
  4. Proef Verbeteraanpak wordt continue geëvalueerd door PostNL in overleg met SubcoPartners.
  5. Op een drukke dag hoeft u alleen tot maximaal 125% van het gebruikelijke aantal pakketten mee te nemen. Dit zijn de aantallen die uw inkoper met u bespreekt.
  6. U bent niet langer verplicht om 2 x op en neer te rijden naar het depot, als uw pakketten niet in één keer in uw bus passen. Deze afspraak is nu al geldig.
  7. De toeslag voor Subcontractors met meer dan één routes wordt met terugwerkende kracht vanaf 1 april 2014 ingevoerd.
  8. NIWO is een wettelijke eis, de vergunning om beroepsgoederenvervoer over de weg uit te mogen voeren. Deze gaat u ook helpen andere opdrachtgevers te vinden.
  9. U mag uw eigen chauffeurs opleiden PostNL toetst vervolgens of de chauffeur klaar is om te starten via een  theorietoets en één dag praktijktoets.
  10. Toezicht op onafhankelijke controles, deze kan niet ingezet worden door uw Vestigingsmanager.
  11. Bij een kapotte scanner, worden de kosten vergoed van het heen en weer rijden naar het depot.
  12. PostNL en SubcoPartners gaan afspraken maken over situaties van overmacht, waardoor een Subcontractor zijn Route niet kan rijden.
  13. U ontvangt niet alleen een bericht bij klachten, maar u krijgt ook 2 maal per jaar een brief of gesprek over het goed functioneren. Waardering voor goed werk.
  14. Elk half jaar vindt een inflatie correctie plaats, dus; in plaats van elk jaar er op achteruit, gaat u er elk jaar op vooruit.
  15. Één afspraak uit het onderhandelingsakkoord van juni 2013 verdwijnt: het  ‘vastklikken’ van groei in uw wijk. De overige afspraken blijven geldig.
  16. PostNL is bezig met het opstellen van een nieuwe vervoersovereenkomst. De nieuwe opzet wordt door SubcoPartners gecontroleerd.

Dit akkoord is een mooie start en natuurlijk zullen wij na 6 maanden evalueren over de samenwerking tot dan toe.

Adviezen van SubcoPartners:

  • ‘Gedraag je als ondernemer, accepteer geen opdrachten onder de kostprijs.’
  • ‘Probeer eerst als ondernemer je probleem met de verantwoordelijke op het Depot op te lossen, communiceer via mail dan heb je altijd een bewijs.’
  • ‘Stuur alle informatie, wat je meemaakt en eventuele opmerkingen door per mail’. Wij gaan door met dossier opbouw, voor jouw bescherming. ‘Telefonisch reacties, willen we houden voor noodgevallen, waar direct op gereageerd moet worden.’
  • ‘Hou wekelijks je gewerkte uren, je gemaakte kilometers en je omzet per route bij’. Heel simpel, desnoods op een A4-tje.
  • Wij komen zeer binnenkort met een rechtsbijstandverzekering voor onze leden van circa € 10,- per maand.

 

Gerelateerde artikelen

Check ook

Close
Back to top button
Close