AlgemeenDepot bezoekenGeen categorieLedenPartner aanbiedingenPers

Update: Succesvol onderhandelen. Omzet bijhouden. Vul dit in!

Beste Partners,

advertentie

Jullie krijgen nu binnenkort te maken met de nieuwe rekenmethode van PostNL op basis van; uren, omzet, kilometers, targets p/u. Je wordt nog steeds per stop en/of pakket betaald. Maar al jullie inzet (uren) moet betaald worden, daar heb je recht op.

BELANGRIJK NIEUWS: Wij hebben de schriftelijke bevestiging gekregen dat de vaste medewerkers van PostNL ook zijn meegenomen in de berekening voor jullie TARGETS per uur. Dit betekent dat de snelle chauffeurs onder jullie – extra omzet per uur kunnen maken – deze winst door het sneller werken – is voor jullie.

Voor de ZZP-ers hebben wij het onderstaande formulier gemaakt. Als je deze gegevens wekelijks behoudt zijn dit de onderhandelingspunten met PostNL. Hou je zelf niets bij – dan ben je afhankelijk v/d data van PostNL. Jij bent de ondernemer – deze gegevens moet je normaal ook bijhouden om een factuur te kunnen sturen.

Voor de ZMP-ers heeft onze ICT-man een systeem ontwikkeld, informeer naar de mogelijkheden bij Hans Stolte via administratie@subcopartners.nl. De reactie van de inkoper van PostNL die hiermee geconfronteerd werd was; “Jullie systeem is completer dan dat van ons”.

Hou je omzet bij per week, of je nu liever op papier werkt of op de computer:

Klik op het plaatje voor papier;                omzet op papier

                                         of

Klik op het plaatje voor computer;       Backup Computer Key

Gerelateerde artikelen

7 reacties

  1. Wij ZMP-ers (Zelfstandigen Met Personeel) worden stelselmatig (bewust) de nek om gedraaid.
    Ik zie echt geen uitweg meer;
    – ik zit vast aan mijn bussen
    – ik zit vast aan mijn personeel
    – ik zit vast aan mijn belastingschuld
    Zo vele jaren werken voor PostNL heeft er alleen voor gezorgd dat ik in de problemen ben gekomen. Het levert alleen hoofdpijn en verlies op om met deze partij zaken te doen!

    1. Waarom zou je je naam niet durven noemen. Je bent niet de enigste die er zo voor staat.
      Vele ZMP-ers zitten er net zo voor en die zijn ook niet meer bang.
      je kunt mij (ik ben ook ZMP-er) bellen als je steun zoekt of eens wilt praten. 0619999521.

  2. Niet alleen ZMP’ers hebben het moeilijk !! Ook ZZP’ers en ZMZ’ers. Ze blijven knijpen en de winstverwachting van Postnl is voor dit jaar bijgesteld van 219 mln. naar 290 mln. Dat zij rokende puinhopen van mensen die hard voor hen werken en hebben gewerkt zou ze echt een zorg zijn. Met die overeengekomen € 1.000,- per week gaat niemand het redden, zzp, zmp of zmz! Vele staat het water echt aan de lippen en voor mijn gevoel is de bodem echt bereikt!! Kom op subcopartners!! Het is echt tijd voor actie!!!

  3. Heb laatst een gesprek gehad met mijn inkoper bij Postnl, met betrekking tot mijn uren en kilometers en het feit dat ik veel omzet achter loop op vorig jaar. De kilometers worden berekend vanaf het depot volgens hem. Dus van huis naar depot en terug mag je niet meerekenen. Heel vreemd, zeker als postnl haar nieuwe depot 12,5 km verder neerzet als het oude. Dat is dus 50 km per dag meer x 5 = 250 km per week meer. Daar ga je dan met je lease limiet en zal je moeten bij betalen aan het eind van het jaar. Dan hebben ze het over transparantie. De huidige transparantie is zo helder als matglas! Transparantie is “ik vertrek om 8:00 uur en ben klaar om 18:00 uur, minus een half uur pauze is dat 9,5 uur x € 20.50. Ik rijd 140 km x 0.16 is € 22.40. Bezorgde pakketten x prijs = …. Een niet zoveel minuten voor laden, zoveel minuten voor rijden naar route, zoveel uren voor bezorging, zoveel minuten voor terug rijden en zoveel minuten voor debrief proces. Alleen maar rookgordijnen die het onduidelijk maken met een niet te lezen dagrapport. Wist je trouwens dat je scanner na 15minuten inactiviteit in een pauze modus gaat die dit als geen werktijd registreert!! Leuk als je in een buitengebied een kilometer of 15 moet overbruggen tussen twee adressen of een Multi colli moet afleveren bij een bedrijf!

  4. Beste Maurice,

    Met de komst van de nieuwe NLI vestigingen stijgen de kosten voor de subcontractors aanzienlijk, qua reiskosten. In mijn geval is het depot 12,5 km verder dan voorheen. Dagelijks maak ik hierdoor 25 km meer, wat 125 km per week betekend. Op jaarbasis is dit 6.500 kilometer (oeps de wet van de grote getallen). In een gesprek met mijn inkoper ben ik te weten gekomen dat Postnl met het berekenen van je route pas begint met kilometers tellen vanaf het depot en stopt bij terugkomst. Mijn route is berekend op 27.500 kilometer per jaar wat in de oude situatie precies paste in mijn leasecontract van 30.000 kilometer per jaar. Met wat extra ritten die ik wel eens doe voor collega’s op maandag en de extra dagen in de kerst/nieuwjaar periode kwam ik hier perfect mee uit. In de nieuwe situatie ga ik dus 6.500 kilometer over mijn lease limiet heen wat in het eerste jaar een bij betaling oplevert van € 1.040,= (uitgaande van een prijs van 16 cent per kilometer). In het tweede jaar zal de leasemaatschappij mijn leaselimiet opkrikken naar 40.000 km per jaar wat een veel hoger maandbedrag zal opleveren. In de huidige situatie verdienen we al niets dus zal er wederom geld bij moeten!!

  5. Beste Jan,

    Naar aanleiding van het lezen van bovenstaand bericht, kwamen een aantal vragen bij mij omhoog.

    De meeste leasemaatschappijen werken met een voorgecalculeerde afwijking van kilometers (in de vorm van een percentage) op basis van de afgesloten leaseovereenkomst. Daarbij werkt een leasemaatschappij altijd met een vooraf besproken méérkilometerprijs (max. aantal kilometers aan de hand van het percentage). Sommige leasemaatschappijen werken ook met een minderkilometerprijs (wat in mijn ogen wel zo netjes is).

    Voorbeeld op basis van de door jou opgegeven kilometrages (en in dit voorbeeld ga ik even uit van bijvoorbeeld 36 maanden):

    36 maanden à 30.000 km/j betekent einde contract 90.000 km. In het kader van Opel werkt Opel Leasing met een afwijking van 10%. Dat betekent dat je op het leasecontract maximaal 99.000 op de teller mag hebben staan en dat je in dit voorbeeld 9.000 km x € 0,067 excl. BTW = € 603,- excl. BTW aan meerkilometers betaald. Opel Leasing werkt ook met een prijs voor minderkilometers die gelijk staat aan de meerkilometers (€ 0.067 excl. BTW).

    De meerkilometer-prijs is goedkoper dan de werkelijke leaseprijs per kilometer. Vandaar dat elke leasemaatschappij een maximale afwijking kent (want de kans dat je je lease-auto op de kilometer nauwkeurig inlevert is nihil).

    De verantwoording van de kilometers ligt bij de leaser zelf, de leasemaatschappij bekijkt het aantal kilometers pas aan het eind van het contract. Dus stel je merkt (zoals ik jouw geval) dat je in het eerste of tweede jaar al flink boven de afgesproken kilometers zit, dan is het verstandig om je contract op te waarden. Waarbij elke 5.000 kilometer per jaar ca. € 30,- excl. BTW aan meerprijs meebrengt.

    Mochten er naar aanleiding van dit bericht nog aanvullende vragen zijn, kan je mij rechtstreeks bereiken via dit bericht. Of via SubcoPartners / Maurice dan die contact met mij zal opnemen.

    Met vriendelijke groeten,
    Wesley
    Autocentrum van Vliet – Opel

    1. Naar aanleiding van een reactie van Wesley op 1 van de andere onderwerpen op de site, zijn we ons gaan verdiepen in de Full Operational Lease.
      Velen van ons rijden in een Movano met die constructie.

      In de leasecontracten staat een afgesproken kilometrage van bijv. 30.000km per jaar. Daarbij staat op ditzelfde blad wat de leaseprijs per maand is, en wat de prijs is voor bijv. over of onder kilometers.
      (zie bijlage)

      Als je dus na 5 jaar leasen en 150.000km je bus inlevert is er niks aan de hand. Maar wat nou als er veel meer kilometers op de teller staan dan afgesproken?
      De meesten zullen denken dat er dan het meer aantal kilometers * de prijs van over kilometers op je contract moet worden bijbetaald.

      Als we als voorbeeld nemen dat iemand een lease heeft van 5 jaar, en 30.000km per jaar, maar na 5 jaar de bus inlevert met 180.000km op de teller.
      Dan lijkt het volgens het contract dat er 30.000 km * 0.067 cent = EUR 2010,— moet worden bijbetaald.

      Echter, in de kleine lettertjes staat dat er maximaal 10 % aan over kilometers gemaakt mogen worden. Als dit meer is zal de complete leaseprijs vanaf het begin opnieuw worden berekend op basis van de kilometer prijs in je contract (in het voorbeeld 0,243 cent)
      Omdat je bij 150.000km dus max. 165.000km op de teller mag hebben staan, zal iemand met 170.000 opnieuw worden berekend.

      De rekensom wordt dan: 30.000 * 0,243 = 7290,— bij te betalen.!!!!

      We zijn benieuwd naar jullie verhaal.

Back to top button
Close